Deel dit bericht

Ook meneer Winters stapte op een dag het steunpunt van Terneuzen binnen met een dichte blauwe envelop. Daar sprak hij met medewerker Dienstverlening Paula Stoker. Meneer Winters: “Zij heeft mij zo goed geholpen. Ik ben blij dat ik de stap nam om langs te komen. Ik denk niet echt na over wat er op mijn rekening staat, ik heb een goed pensioen. Van financiële zaken heb ik weinig verstand. Daarnaast weet ik niet goed wat ik met de brieven van de Belastingdienst aan moet.” Paula: “Het bleek dat hij al 4 à 5 jaar ambtshalve aanslagen had laten lopen. Als je geen aangifte doet, dan wordt je inkomen geschat. En dat bleek in zijn geval ongunstig. Het telefoonnummer van meneer Winters was bij ons niet bekend, daarom had hij ook nooit een telefoontje van ons ontvangen. Hij bleek daarnaast alleenstaand, ook zonder familie of kinderen om hem te helpen.”

Afspraak voor persoonlijke hulp

Meneer Winters vult aan: “Het is een geluk dat ik met die ene envelop binnenkwam en dat mevrouw Stoker een scherp oog had en doorvroeg. Toen bleek er meer aan de hand te zijn. Zij legde uit dat ik door het geschatte inkomen te veel belasting had betaald. Nooit geweten. Door haar zijn nu alle aangiftes correct ingevuld. Heel fijn dat ik daardoor geld terugkrijg. Dat had ik nooit verwacht. Ook heb ik voor dit jaar een afspraak bij het steunpunt in het stadhuis van Terneuzen gemaakt om mijn belastingaangifte samen in te vullen. Dat was een geruststellende gedachte.”

Meneer Winters is om privacyreden een fictieve naam.

Maak een gratis afspraak

Heb je vragen over belastingzaken of toeslagen? En wil je gratis hulp? Maak dan een afspraak bij een steunpunt. Dit kan online via belastingdienst.nl/langskomen of via de BelastingTelefoon op 0800 – 0543.